Skip to content

Bryllupsfotografen på en mission

januar 23, 2011

Dit job som fotograf er at fange folk. Fange ånden i de begivenheder, tårer og latter, og den rå, rene følelser, der kommer bobler til toppen, når to mennesker bliver gift.

Det er mere kompliceret end som så, selvom .. “bryllupsfotografering er anderledes end de fleste typer af fotografering, fordi der ikke er nogen retakes.” Jeg forklarer. “Sportsfotografer kender det pres, jeg taler om. Faktisk får bryllupsfotografering mig til en meget lignende tilstand som sport. Som tidligere svømmer, får jeg de samme sommerfugle / nervøsitet i kirken, som jeg gjorde ved starten blokke. ”

bryllupsfotograf1

Og han er ikke forkert – der er noget magisk og awesome om bryllupsfotografering: du får at se folk i deres mest intime (okay, måske får de mere intime senere på aftenen Om så intim som de får med deres tøj på.) men de øjeblikke er meget, meget kort ja, og hvis du går glip af dem, er de gjort.

Da jeg fotograferede mit allerførste bryllup, var jeg absolut bricking det, har aldrig været så nervøs i mit liv. Hvad hvis mit kamera mislykkes? (Jeg har taget et ekstra). Hvad hvis min autofokus ikke virker? (Jeg skød det hele på manuel fokus). Hvad hvis min hukommelseskort fik ødelagt? (Jeg gik ud og købte nogle meget dyre SanDisk Extreme kort for at beskytte mod denne). Hvad nu hvis … Hvad nu hvis … Jeg kunne ikke sove natten før.

Læs mere om bryllupfotos

Skriv en kommentar

Skriv et svar

