Skip to content

Fotografer og bryllupsfotografering

januar 16, 2012

Mange spørgsmål omkring bryllupsfotograf

Nogle bryllupsfotografer har en masse besøgende på deres hjemmesider,  hvor amatør fotografer viser interesse i at lære bryllupsfotografering og ønsker masser af bryllupsfotografering tips. Fotograferne er overrasket over, hvor mange bryllupsfotografer, der har mailet dem spørgsmål i deres Bryllupsfotografering Spørgsmål og svar sektion. Selv om fotograferne også stadig mener de har meget at lære, har nogle af dem det naturlige talent for bryllupsfotografering.
Et af de største spørgsmål, der har presset sig på, er dette: hvorfor er der sådan en mangel på grundlæggende oplysninger om, hvordan man fotografere bryllupper? Hvorfor er alle de bryllupsfotograferings bøger, jeg har anskaffet kun synes at tilbyde så lidt om, hvordan man rent faktisk lægger lys og skyder bryllup? Realistisk lys! Ikke studio belysning. Og hvorfor er nogle af de oplysninger, der er derude “So Bad” (hvor mange mennesker har hørt om indendørs fotografering med kameraets blitz, indstillet til F8 eller F11 for at have skarpt fokus – med det resultat at være ende med en “sort baggrund” og / eller “hule fotografering “??).
Mit mål med denne artikel, er at medvirke til at give praktiske oplysninger! Der er dog meget info, så hold ikke op halvvejs igennem den! Jeg vil først give grundlæggende oplysninger, så vil jeg besvare nogle generelle spørgsmål, og derefter skrive nogle mere specifikke spørgsmål, jeg har fået fra fotografer.
bryllupsfotograf

Nogle af de spørgsmål, jeg har fået fra fotografer:

  • Hvilket udstyr skal jeg bruge til at fotografere bryllupper?
  • Hvilke digitale kameraer bruger du til at fotografere bryllupper?
  • Hvad eksponering skal jeg bruge til et “candlelight bryllup”? Eller hvad er bryllupsfoto svagt lys kameraindstillinger?
  • Hvad er de største print, der kan fremstillea fra et 35 mm kamera?
  • Hvilke objektiver giver den bedste bryllupsfotografering?
  • Hvilken type digitalt kamera skal jeg købe?
  • Hvordan undgår jeg hårde skygger, når man tager udendørs billeder?
  • Skal jeg bruge et filter ved bryllupsfotografering?
  • Hvor mange billeder er typisk taget på et bryllup?
  • Eksponeringsfunktioner (auto vs manuel) og slørede fotos.
  • Hvad billedredigering software bruger du?
  • Læs mere om fotografering her

Jeg tror, ​​dette er grunden til mange professionelle bryllupsfotografer er “lukket” med at give ud af disse oplysninger. De ønsker ikke at inspirere en flok amatører, til at gå ud og tage dårlige bryllupsbilleder – og derefter få skylden for det. Jeg er af den opfattelse, at alle har været denne process igennem da de startede op på et tidspunkt. Jeg tror også, at en inspireret og dygtig amatør, der er villig til at forberede og arbejde hårdt er i stand til at tage bedre billeder end nogle “professionelle”.

Denne side indeholder ærlige råd om, hvordan man får de bedste resultater når man tager bryllupsbilleder. Du skal planlægge at bruge timevis på at forberede din første bryllupsfoto session (herunder test billeder, lære dit kamera at kende, studerer web-steder og rigtige lokationer), og jeg vil også foreslå, at du køber et par bøger (der er skrevet nogle anmeldelser af bryllupsfotografering bøger på nettet, der aktuelle og til rådighed).

Fotograferne anbefaler dig stærkt at bruge halvdelen af ​​din tid på at undersøge og lære, og den anden halvdel af tiden med dit kamera i hånden og praktiserer. Hvis du aldrig har fotograferet et bryllup før, og du bruger mindre end 8 timer (den tid, vil du sandsynligvis være med og tage bryllupsbilleder på bryllupsdagen) og det er faktisk den tid du bør øve og skyde test billeder i, før et brylluppet. Hvis du skulle optræde met et musikstykke, ville du også bruge x antal timer på at øve den sang så præcis som muligt, så den lyder perfakt når den skal udføres. Din forberedelse til brylluppet skal være den samme: Ja, gør din forberedelse skal være den samme, og sørg for at du bruge tid på at øve!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

